30.7.2014

En été

kesä05
kesä01
kesä04
kesä02
kesä03


Tämä kesä on ollut hyvä kesä.

Olen käynyt jo kolmesti torikahveilla, mikä on enemmän kuin noin kymmenenä aiempana vuotena yhteensä.

Olen kerännyt luonnonkukkia maljakoihin ja käynyt uimassa monta, monta kertaa.

Aiempina kesinä vain haaveilin siitä, kuinka ennen töihin menoa loikoilisin puistossa ja lukisin koukuttavaa kirjaa tai ihania lehtiä. Nyt olen oikeasti toteuttanut tämän haaveen, ja useasti.

Olen kiertänyt festareita, nukkunut teltassa ja muiden lattioilla. Istunut junissa ja busseissa lukemattomia tunteja.

Viilettänyt pyörällä ympäri kaupunkia hiukset ja helmat hulmuten.

En ole antanut kesämelankolian vallata mieltä, kuten edellisinä kesinä.

Vaikka on ollut kaikenlaista. Onnettomia ihastuksia, joiden toivottomuuden olen onneksi tajunnut (melko) ajoissa. On ollut myös rahallisesti tiukinta, mitä koskaan. Mutta tiedättekö, köyhyys tekee kekseliääksi.

Olen leiponut, paljon. Sämpylöitä, banana breadia, suklaamuffinseja, kaurakeksejä. Kaikkea sellaista helppoa ja halpaa, joihin löytyy ainekset aina kaapista, vaikka tilillä olisi alle vitonen.

Ja mikä parasta, tätä kesää on vielä jäljellä!

Monet tuntuvat odottavan jo syksyä, minä aion edelleen nauttia jokaisesta lämpimästä päivästä, myös niistä tukalan kuumista. Palella ehtii sitten monta kuukautta, nyt hikoilen hartaasti.

Elokuu tulee ja kesä jatkuu. Elämä jatkuu.

Tässä on hyvä nyt.

4 kommenttia:

  1. Ootpas ihana<3 Ja tää kesä on ollu kyllä ihan loistava itse kullakin, vaikka elämä onkin vetänyt ihan täysin volttia mutta ehkä se just onkin tehnyt siitä erikoisen! Ihana elokuu, sitä odotellessa ja ihanaa että on ihanaa :--)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. no niin oot kyllä itekin! :---* yleensä ne mullistukset jää ainakin mieleen, toivottavasti on ollut hyviä käänteitä kuitenkin! :--)

      Poista
  2. Oisko huomen aamulla takuulla kesän ekat oulun torikahvit??? <3<3<3

    VastaaPoista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.