17.8.2011

Mais moi, je ne t'oublierai pas

Notre Dame 061
 
un jour à paris 027
Ma vie en France me manque. Kaipaan sinne, missä viinipullo maksaa ruokakaupassa kaksi euroa, aterialla on tietty kaava, hyviä juustoja syödään päivittäin, voletit (ikkunaluukut = les volets) suljetaan yöksi, metrossa voi tarkkailla ihmisiä (jotkut ihmiset on kuin suoraan piirretystä tai sarjakuvahahmoja).
un jour à paris 050
 
RANSKA 101
Kaipaan valoja yöllä, kun ne heijastuu Seinen pintaan. Kuinka matka-ajan voi arvioida laskemalla metropysäkit. Pikniköintiä puistossa. Kuinka lusikkaa kannatti pitää mukana (jos alkoi tehdä mieli vaikka naturea), mutta unohdin sen silti lähes aina.
un jour à paris 044
 
un jour à paris 022
Suomi masentaa mua. Tai sitten se on vaan tää sade. Mulle kävis niin hyvin sellanen, että oisin kesät Suomessa ja muuten muualla. Vaikka Pariisi onkin ruma talvella, harmaa taivas, harmaat talot, harmaa joki.
un jour à paris 119
 
un jour à paris 109
 
Kaipaan huolettomuutta.
 
(ihana video, ihana kappale)

2 kommenttia:

  1. Ihania kuvia! Mä kaipaan kansainvälisyyttä mun elämään. Rakastan Suomea, mutta haluan muutakin. Vihaan asioiden hoitamista ja kaikkea stressiä, voispa elämää vaan _elää_. Haluaisin vielä joskus kokee sen, että mulla olis joku sellanen ullakkoasunto Pariisissa jossain, mistä voisin tarkkailla ihmisten elämää kun avaan mun ikkunaluukut aamulla.

    P.S. Maikki sano että niitten naapurissa asuu ranskankielinen tyttö, oisko tää meidän tsänssi! (Senssi on uusi tsänssi! Sori oli pakko kun tuli mieleen :----DDDDD ei oo kyllä pahemmin tullu käytyä....)

    VastaaPoista
  2. oo kiitti! joo ei hitto voisko joku hoitaa esim asunnon etsimisen mun puolesta??? ja rahottaa mun opiskelun :))) mut ullakkoasunto pariisissa ei kuulosta yhtään pahalta!

    hei jee! siis täällä keljonkankaalla vai turussa? ja huhhuh senssi, eilen oli jo lähellä, että oltais menty sinne mut ei sit kuitenkaan, huh! mutta "onneks" tampereellakin on senssi!!

    VastaaPoista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.